L’ajuntament organitza un 8 de març antifeminista

PP i VOX quasi no organitzen actes per al 8 de març i li lleven tot contingut reivindicatiu. L’agenda local oficial censura els actes de l’eixam que se celebren a Algemesí.

El primer 8 de març que organitza la dreta i l’extrema dreta a Algemesí després de recuperar el poder té la seua empremta: antifeminista. De fet, quasi no han organitzat actes, i molt menys reivindicatius. Han organitzat un taller per a l’alumnat de 6é de primària i 1r d’ESO, i una mostra de llibres sobre igualtat en la Biblioteca -que sempre s’ha fet-, coses que no estan mal, però que són insuficients. Llegiran el mateix 8 de març el Manifest (no institucional) que sols han aprovat PP i VOX, un manifest folklòric i pueril, que ni tan sols anomena a la violència de gènere pel seu nom; i ja està. L’altre acte que figura en l’agenda oficial municipal és una xerrada de l’Associació Tyrius, i para de comptar. Cap acte, xerrada o obra de teatre adreçada a la gent adolescent, jove o major. Commemorar un 8 de març bandejant el feminisme i la reivindicació és, realment, celebrar un 8 de març en contra del feminisme, un 8 de març antifeminista.

De fet aquesta intencionalitat queda més que clara quan descobrim que els múltiples actes que ha organitzat l’associació feminista local L’Eixam no els han incorporat a l’agenda oficial, Sembla ser que no es fan en Algemesí. Però en realitat sí que es fan, el que passa és que han decidit censurar-los i invisibilitzar-los, tal i com li agrada a VOX. El PP local d’Algemesí, que sempre havia segut tolerant i sensible al feminisme, s’ha convertit ara en la veu del partit ultradretà, i la regidora responsable del tema sembla més una portaveu de VOX que del propi PP, ja que ha assumit totalment el discurs i la narrativa del partit d’Abascal. De fet, tot i que va quedar que es reuniria amb l’associació L’Eixam ha anat deixant-ho durant mesos, i l’encontre encara no s’ha produït.

Des de  més Algemesí lamentem profundament aquet gir antifeminista del PP local amb qui sempre ens havíem entès bé en aquest tema. De fet per a nosaltres ha resultat incomprensible que votaren en contra de l’esmena que presentàrem a la proposta de declaració institucional que portaren al darrer ple. Davant una declaració institucional totalment genèrica, descafeïnada, i que ni tan sols nomenava pel seu nom a la violència de gènere, nosaltres proposàrem afegir dos punts concrets que ens semblaven mínims: el compromís municipal de lluitar contra l’escletxa de gènere, i el d’apostar per fer de les polítiques d’igualtat unes polítiques transversals. El PP, seguint els dictats de VOX, votà descaradament en contra d’afegir dos punts que en altres temps assumia sense vergonya. Lamentablement, i en contra del que digué al final de la  campanya electoral, l’actual alcalde, el PP d’Algemesí, i la Regidoria d’Igualtat d’Oportunitats (?), estan emblanquinant l’ultradreta.

Esperem que aquest siga l’últim any que en Algemesí que se celebra un 8 de  març que no reivindica res. Des de més Algemesí ens solidaritzem plenament amb el moviment feminista en general, perquè feminisme és igualtat, i amb l’associació local L’Eixam, en particular. Lluitarem per a que no siga l’única associació local a la que se li ha negat ajuda econòmica, i per a que l’any vinent els actes que organitzen siguen assumits com a actes també institucionals i centrals en Algemesí.

Josep Bermúdez
Portaveu de
més Algemesí

Feu un comentari